Orbea rower szosowy ORCA M20iLTD 49 Wino-Tytan
Stan magazynowy:
Brak danych
UWAGA! PRODUKT NA ZAMÓWIENIE
Produkt ma oznaczenie dostępności N/Z co oznacza, że nie mamy go w tym momencie na stanie i nie zweryfikowano jego dostępności u dostawcy.
Możesz złożyć zapytanie o produkt, a my skontaktujemy się z Tobą niezwłocznie w celu ustalenia szczegółów jego realizacji.Specyfikacja produktu
SKU | R12049CD |
---|---|
Dostępność | N/Z |
Producent | Orbea |
Rower Szosowy Orbea Orca M20iLTD 2024
Nowy flagowy model szosowy Orbea koncentruje się na wadze, oferując najlepsze możliwe osiągi podczas podjazdów: natychmiastowe przyspieszenie, zwinne prowadzenie, tłumienie drgań i doskonałe przenoszenie mocy.
Siódma generacja Orca wyznacza własną ścieżkę, proponując lekki rower przeznaczony dla wspinaczy o wydajnej konstrukcji.
Czysta lekkość
Orbea zmniejszyła wagę, dbając o wszystkie szczegóły. Im lżejsza staje się rama, tym bardziej skomplikowane staje się usunięcie większego ciężaru bez kompromisów. Droga Orca do lekkości polegała na obsesji na punkcie szczegółów. Cała ta praca zaowocowała ramą OMX o masie 750 g w rozmiarze 53 i widelcem o masie 360 g.
Usunięcie zakładek
Rama karbonowa składa się z kawałków karbonu, precyzyjnie wyciętych i ułożonych we wzór przed uszczelnieniem żywicą epoksydową. W kawałkach carbonu nie może być żadnych przerw, co oznacza, że każdy z nich musi nieznacznie zachodzić na siebie. Dzięki użyciu mniejszej liczby większych kawałków jest mniej nakładania się, co pozwala zaoszczędzić gramy. Oczywiście dodaje to pracy, co oznacza, że proces
układania musi być bardziej precyzyjny i czasochłonny, ale w ten sposób OMX zużywa 90 sztuk mniej carbonu.
Stosunek sztywności do wagi
Orbea wyjaśnia, że możliwe jest wykonanie bardzo lekkich rowerów; jeśli jednak tracisz wydajność z powodu braku sztywności, to nie ma to sensu. Kiedy projektowali Orca, zaczęli od docelowej sztywności, aby zapewnić, że nawet najsilniejsi wspinacze będą pewni wydajnego przenoszenia mocy. Następnie zaprojektowali Orca tak, aby była jak najlżejsza, bez uszczerbku dla tej liczby.
Kluczową cechą była konstrukcja ramy Powerspine. Tutaj dolny kręgosłup ramy przejmuje znaczną większość obciążeń skrętnych i bocznych. Główka, dolna rura i tylne widełki są odporne na skręcanie i przenoszą moc na tylne koło, zwiększając precyzję kierowania. Ta konstrukcja pozwala Orbea zaoszczędzić na wadze w innym miejscu ramy bez uszczerbku dla sztywności.
Poczucie jazdy
Wrażenia z jazdy na lekkim rowerze są nie do pobicia — to połączenie natychmiastowej reakcji i zwinności. Na podjazdach nowa Orca jest niezaprzeczalnie szybka, ale brak wagi można również odczuć w zwinnym prowadzeniu i odczuciu przyspieszenia podczas naciskania na pedały.
Duża część tej zwinności to geometria Orca, która w dużej mierze pozostaje niezmieniona. Krótsze tylne widełki, a co za tym idzie, krótszy rozstaw osi, to jedyna modyfikacja geometrii, która ma na celu nadanie rowerowi szybkości reakcji i zwinności, których wymagają wspinacze od swoich rowerów. Bardziej okrągłe sekcje ramy pomagają zredukować wibracje, oszczędzając energię podczas dłuższych przejażdżek. Szerszy prześwit pozwala na opony o średnicy do 32 mm – maksymalizując przyczepność i zgodność, a także, jak odkrywają współcześni kolarze szosowi, zmniejszając również opory toczenia. Ostatnim, ale nie mniej ważnym elementem jest program MyO, który pozwala rowerzystom dostosować ergonomię, aby uzyskać idealne dopasowanie.
Aerodynamika
Nawet jeśli cechy aerodynamiczne nie są kluczowe w tym rowerze, Orbea nie zapomina o marginalnych korzyściach, jakie możesz uzyskać. Orbea twierdzi, że ilekroć aerodynamika nie wpływa na wagę ani wyczucie, wybiera najbardziej aerodynamiczne rozwiązanie. Jednym z przykładów jest prowadzenie kabli ICR, które zostało dokładnie przemyślane w celu zmniejszenia oporu. Nowy mechanizm zacisku siodełka, który jest nie tylko prosty i wydajny, ale także starannie zaprojektowany, aby zmniejszyć powierzchnię i poprawić aerodynamikę. I chociaż widelec został zaprojektowany tak, aby zminimalizować wagę, jego kształt pomaga jednocześnie zmniejszyć opór. Kolarze mają również możliwość nadania priorytetu aerodynamice za pośrednictwem programu MyO, który pozwala im dostosować ergonomię lub wybrać bardziej aerodynamiczne koła i kierownice.
Projekt wydajności
Nowa Orca opiera się na zrozumieniu osiągów i konstrukcji firmy Orbea, odzwierciedlając ich przekonanie, że rowery powinny świetnie wyglądać i lepiej jeździć. Minimalistyczne, ponadczasowe linie Orca nadają jej charakterystyczny styl i obejmują bardzo nowoczesną technologię.
Specyfikacja:
Rama | Orbea Orca carbon OMX 2024, monocoque construction, HS 1,5″, BB 386mm, powermeter compatible, Rear Thru Axle 12x142mm, thread M12x2 P1, internal cable routing. |
Widelec | Orbea Orca OMX ICR 2024, full carbon, 1-1/8″ – 1,5″ tappered head tube compatible, Thru axle 12x100mm, thread M12x2 P1. |
Stery | FSA 1-1/2″ Integrated Aluminium Cup |
Mechanizm korbowy | Shimano Ultegra R8100 34x50t |
Manetki | Shimano ST-8170 |
Kaseta | Shimano Ultegra R8100 11-30t 12-Speed |
Przerzutka tył | Shimano Ultegra Di2 R8150 |
Przerzutka przód | Shimano Ultegra Di2 R8150 |
Łańcuch | Shimano M8100 |
Kierownica | OC Road Performance RP11 Carbon, Reach 80, Drop 125, w/Di2 hole |
Mostek | OC Road Performance RP10, -8º |
Hamulce | Shimano R8170 Hydraulic Disc |
Koła | Oquo Road Performance RP45LTD, carbon Mini Hook rim, 45mm profile, Zipp Cognition VS2 hub, 21mm internal width, Sapim CX-Ray spokes, 700C |
Opony | Vittoria Corsa Pro G2.0 TLR 700x28c |
Oś przedniego koła | Orbea Thru Axle 12x100mm M12x2 P1 Lite |
Oś tylnego koła | Orbea Thru Axle 12x142mm M12x2 P1 Lite |
Sztyca | OC Performance XP10-S Carbon, 27.2mm, Setback 20 |
Siodło | Fizik Vento Antares R3 Kium Rail 140mm |
Owijka | Lyzard DSP 2.5mm |
Tabela rozmiarów:
WZROST ( CM ) | ROZMIAR | |
155-160 | 47 | |
160-166 | 49 | |
167-172 | 51 | |
173-179 | 53 | |
180-185 | 55 | |
186-191 | 57 | |
192-207 | 60 | |
* Przybliżone wymiary | ||
Strona producenta: Orbea Orca
Instrukcja Blue Paper Orbea Orca 2024 OMR, OMX
Artykuł: Orbea Orca 2024
*Orbea oferuje dożywotnią gwarancję na ramę roweru bez żadnych ograniczeń co do sposobu użytkowania roweru
Zastrzegamy sobie prawo do zmian informacji odnośnie produktów znajdujących się na tej stronie.